Pers Tweelingzussen zoeken investering voor online oppasservice

Tweelingzussen zoeken investering voor oppasservice

De tweelingzussen Jasmijn en Layla Kok doen mee aan Dragons’ Den om een investering binnen te slepen voor hun app waarmee makkelijk een oppas kan worden geregeld. Hun bedrijf is al aardig op weg, maar ze willen nu uitbreiden naar het buitenland.

“We ondernemen al sinds we zestien zijn”, zegt Jasmijn. “Al hadden we dat toen nog niet echt door. We merkten dat er veel vraag was naar oppas. Elke avond was er wel een gezin dat aan ons vroeg of we konden oppassen.”

Wat begon als het regelen van oppas via vriendinnen, groeide uit tot een bedrijf. Ze ontwikkelden een website waarmee oppassen en gezinnen aan elkaar worden gekoppeld. “We wilden gewoon die ouders helpen”, zegt Layla. “Het was niet de bedoeling om een bedrijf te starten, dat is een beetje geëscaleerd.”

Droom

Inmiddels is er naast de website ook een app, en de ambitie van de zussen gaat nog altijd verder. “Onze droom is om ervoor te zorgen dat je de oppas ook op vakantie kan boeken. Stel je woont in Nederland en je bent in Barcelona, dan moet je daar ook de app kunnen openen en een oppas boeken.”

Lukt het deze tweeling om de Dragons van hun ideeën te overtuigen? Kijk zondag naar Dragons’ Den, om 21:25 op NPO 1 of NPO Start.