Blog Een interview met Jasmijn en Lyla over Dragons Den

Een interview met Jasmijn en Lyla over Dragons Den

Nanny Nina beroemd?

 nanny nina bekend?

 

Dragon’s Den is een televisieprogramma waarbij ondernemers de mogelijkheid krijgen om aan een panel van investeerders (de Dragon’s) hun plannen, via een korte pitch, voor te leggen. Het doel is dat de Dragon’s een bedrag investeren in ruil voor een percentage van het bedrijf. Onze eigen Lyla en Jasmijn, oprichters van Nanny Nina, hebben meegedaan aan dit gave programma. Benieuwd wat hun ervaring was? Lees snel verder!

 

Het oorspronkelijke plan was een pitch bij Angel Investor

Lyla en Jasmijn zijn gevraagd om mee te doen aan het tv-programma. De pitch hadden ze al klaarliggen, want het oorspronkelijke plan was om deze voor te dragen aan een Angel Investor. Dit zijn mensen die hun eigen bedrijven verkocht hebben en startups verder helpen. Vandaar dat de dames hun deelname vooral zagen als een manier om meer naamsbekendheid te krijgen. Maar wat ze niet verwachtte was dat de Dragon’s super enthousiast waren!

 

Had je verwacht dat de Dragon’s zó enthousiast zouden zijn?

“Nee echt niet. We dachten dat het bedrag van €500.000 veel te hoog was. Je mag namelijk als Dragon niet minder investeren, maar wel meer aandelen vragen. Dit staat in de programmaregels. Dus nee we hadden niet gedacht dat iemand zou investeren. We dachten alleen leuk om deel te nemen, dat is goed voor de marketing”. Aldus Jasmijn Kok.

 

Toch waren zowel Michel Perridon, Pieter Schoen en Shawn Harris enthousiast. Hadden jullie een stiekeme voorkeur voor een van de Dragon’s?

“Dat kan je van te voren niet echt weten. Na wat vooronderzoek dachten we dat Pieter Schoen de beste match zou zijn. Met zijn bedrijf de Nederlandse Energiemaatschappij heeft hij namelijk de hele energiesector veranderd. Als Nanny Nina zitten wij in een ouderwetse oppas branche waar wij innovatieve en digitale dingen doen. Toen we uiteindelijk gingen onderhandelen bleek al snel een andere investeerder de perfecte match met Nanny Nina.”

 

Hoe was het om de beslissing te nemen om wel of niet akkoord te gaan met de deal van de Dragon’s?

“Het is best spannend om op dat moment te beslissen. We hadden natuurlijk wel vooronderzoek gedaan, maar je kent de investeerders eigenlijk niet echt. Daarnaast hebben we echt veel vragen gehad. Voor een uur lang zijn we flink ondervraagd, voordat de Dragon’s besloten om wel of niet te investeren. Maar dit is natuurlijk niet allemaal uitgezonden op televisie.”

 

De deal van de Dragon’s week af van jullie voorstel, maakte dit de keuze lastiger?

“Het is niet uitgezonden op televisie, maar op een gegeven moment ben ik naar Lyla toegebogen en heb ik gezegd: we kunnen later ook nog altijd even onderhandelen. De deal die je op televisie maakt is namelijk niet bindend. Vandaar dat het niet moeilijk is om ja of nee te zeggen.”

 

Hoe zijn de uiteindelijke onderhandelingen verlopen?

“Het was een heel zakelijk gesprek en door corona liepen de onderhandelingen bijna stuk.”

 

We zijn in zee gegaan met Shawn

Met welke investeerder zijn jullie uiteindelijk in zee gegaan?

“Met Shawn Harris. Gedurende de onderhandelingen was Shawn altijd aanwezig, ook al was dit soms niet nodig, en steeds met de juiste instelling. Haar visie past bij onze visie; de eerste jaren groeien en het bedrijf groot maken. Vorige week zijn we met het team en Shawn bootje gaan varen en ook toen bevestigde ze het beeld dat we van haar hebben; een heel fijn en prettig persoon. Shawn is de komende 10 jaar betrokken bij het bedrijf als adviseur en aandeelhoudster. Daar zijn we super blij mee, ze past echt bij het bedrijf.”

 

Wat zijn jullie van plan om met de investering te doen?

“De komende twee jaar blijven we in Nederland. Hier is namelijk nog een groot marktaandeel te winnen. Dit jaar ligt de focus vooral op basis marketing en tech. We gaan vooral investeren in het platform; de tech beter ontwikkelen en automatiseren. Volgend jaar ligt de focus nog meer op marketing en naamsbekendheid. Daarnaast gaat een groot deel van de investering naar ons au pairbureau. We gebruiken het geld om het au pairbureau verder op te zetten. Bovendien hebben wij als doel om het enige oppasbureau te zijn met een Nanny Academy en een au pair Academy. We zijn nu bijvoorbeeld video’s aan het opnemen over hoe je boodschappen doet in de Albert Heijn en welke Hollandse maaltijden je kunt koken. We horen namelijk vaak van au pairs uit het buitenland dat ze niet weten hoe ze Nederlandse maaltijden moeten koken.”

 

Wat zijn de Nanny Academy en au pair Academy?

“Bij onze Nanny Academy kun je in twee maanden een erkend mbo 2 Zorg en Welzijn diploma behalen. Hiermee kan je gastouder of pedagogisch professional worden! Onze Au-pair Academy is de enige in-house Academy met allerlei nuttige en handige video’s en tips voor au pairs. Zo kun je middels video’s een Engelse EHBO les, een fietsles volgen en noem maar op.”

 

dragons den was een super ervaring

Hoe kijk je terug op jullie deelname?

“Superleuk. Het heeft ervoor gezorgd dat we bekender zijn en serieus worden genomen, dat is heel fijn. We kunnen nu echt de volgende stappen gaan maken. Ik ben super blij.”

 

Heb je de aflevering nog niet gezien? Je kunt hem via deze link bekijken: https://tvblik.nl/dragons-den/dragons-den-1 Meer weten?

Lees hier hoe het er achter de schermen aan toe ging: https://nannynina.nl/blog/dragons-den-opnames-behind-the-scenes